Tüm Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, gıda ürünlerinde yaşanan son kampanyaları inceledi. BrandZone verilerine göre 2019’un ilk 3 ayında konserve mısır, domates salçası, salatalık turşusu ve elma sirkesi öne çıkan ürünler oldu.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2019’un Ocak-Şubat-Mart aylarında gıda sektöründe düzenlenen kampanyaları ele aldı. Ulusal, yerel, indirim, parfümeri ve toptan kanalların insert ve reklamlarını ele alan BrandZone verilerine göre 2019’un ilk 3 ayında konserve kategorisinde toplamda 707 kampanya düzenlendi. Yüzde 21’lik kampanya oranı ve 151 kampanyayla Tat bu kategorideki en aktif marka olurken; yüzde 15’lik kampanya oranı ve 109 kampanyayla Superfresh ikinci; yüzde 13’lük kampanya oranı ve 92 kampanyayla Burcu üçüncü sırada yer aldı. Yüzde 12’lik kampanya oranı ve 88 kampanyayla Tukaş dördüncü; yüzde 11’lik kampanya oranı ve 81 kampanyayla Tamek beşinci sırada yer buldu.
Konserve mısır öne çıktı
Konserve kategorisinde en fazla kampanyası yapılan ürün 103 kampanyayla ortalama fiyatı 7,17 TL olan Superfresh 3×220 G Mısır olurken; 27 kampanyayla ortalama fiyatı 4,26 TL olan Tamek 535 G Garnitür ikinci; 26 kampanyayla ortalama fiyatı 8,40 TL olan Tat 3×220 G Konserve Mısır üçüncü sırada yer aldı.
Salçaya Tat imzası
BrandZone verilerine göre 2019’un ilk 3 ayında salça kategorisinde toplamda 673 kampanya düzenlendi. Yüzde 24’lük kampanya oranı ve 166 kampanyayla Tat bu kategorideki en aktif marka olurken; yüzde 22’lik kampanya oranı ve 148 kampanyayla Öncü ikinci; yüzde 12’lik kampanya oranı ve 84 kampanyayla İpek Salça üçüncü sırada yer aldı. Yüzde 10’luk kampanya oranı ve 72 kampanyayla Tukaş dördüncü; yüzde 7’lik kampanya oranı ve 52 kampanyayla Burcu beşinci sırada yer buldu.
Salça kategorisinde en fazla kampanyası yapılan ürün 68 kampanyayla ortalama fiyatı 8,33 TL olan Tat 830 G Domates Salçası olurken; 61 kampanyayla ortalama fiyatı 20,57 TL olan Öncü 1650 G Domates Salçası ikinci; 39 kampanyayla ortalama fiyatı 7,97 TL olan Tamek 830 G Domates Salçası üçüncü sırada yer aldı.
Turşuda Kühne lider
2019’un ilk 3 ayında turşu kategorisinde toplamda 401 kampanya düzenlendi. Yüzde 13’lük kampanya oranı ve 55 kampanyayla Kühne bu kategorideki en aktif marka olurken; yüzde 12’lik kampanya oranı ve 48 kampanyayla Tat ikinci; yüzde 9’luk kampanya oranı ve 37 kampanyayla Kemal Kükrer üçüncü sırada yer aldı. Yüzde 6’lık kampanya oranı ve 27 kampanyayla Tamtad dördüncü; yüzde 5’lik kampanya oranı ve 21 kampanyayla Mevsim Turşu beşinci sırada yer buldu.
Turşu kategorisinde en fazla kampanyası yapılan ürün 8 kampanyayla ortalama fiyatı 6,83 TL olan Tat 680 G Salatalık Turşusu olurken; 7 kampanyayla ortalama fiyatı 6,93 TL olan Tat 680 G Korişon Turşu ve ortalama fiyatı 12,83 TL olan Kemal Kükrer 3 KG Karışık Turşu ikinci sırada yer aldı.
Sirkede Kemal Kükrer ilk sırada
BrandZone verilerine göre 2019’un ilk 3 ayında sirke kategorisinde toplamda 272 kampanya düzenlendi. Yüzde 22’lik kampanya oranı ve 62 kampanyayla Kemal Kükrer bu kategorideki en aktif marka olurken; yüzde 21’lik kampanya oranı ve 57 kampanyayla Fersan ikinci; yüzde 13’lük kampanya oranı ve 37 kampanyayla Kühne üçüncü sırada yer aldı. Yüzde 10’luk kampanya oranı ve 29 kampanyayla Doğanay dördüncü; yüzde 7’lik kampanya oranı ve 21 kampanyayla Ferfresh beşinci sırada yer buldu.
Sirke kategorisinde en fazla kampanyası yapılan ürünler 14 kampanyayla ortalama fiyatı 4,73 TL olan Kemal Kükrer 500 ML Cam Elma Sirkesi ve ortalama fiyatı 3,03 TL olan Ferfresh 1 L Beyaz Sirke olurken; 13 kampanyayla ortalama fiyatı 5,54 TL olan Kemal Kükrer 1,5 L Beyaz Sirke ikinci sırada yer aldı.